contact-us

מהן הזכויות הסוציאליות העיקריות של עובדי ניקיון?

ישנם מספר שיקולים לבחירת חברת ניקיון לצורך תחזוקת המשרד ובהם היקף הניסיון של כל חברה, מידת הגמישות של השירותים שהיא מספקת, חומרי הניקיון שבהם משתמשים העובדים ועוד. שיקול נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא היחס של כל חברת ניקיון לעובדים ולעובדות שלה. הסיבה לכך פשוטה: עובדים שמתייחסים אליהם באופן מכובד ומעניקים להם תנאים הולמים יעבדו טוב יותר בהשוואה לעובדים לא מרוצים. בהתאם חברת ניקיון שמעניקה את מלוא הזכויות הסוציאליות לעובדיה היא גם חברה שמעניקה שירות מצוין ללקוחותיה - ובעמוד זה תמצאו סקירה של הזכויות המגיעות לעובדי ניקיון עפ"י החוק העדכני.

הפקדות לחיסכון פנסיוני - בשיעור גבוה יותר מעובדים בענפים אחרים

בתחילת שנת 2014 נכנס לתוקף צו הרחבה ייעודי לענף הניקיון. הצו חל על כל חברות התחזוקה והניקיון, ומבטיח לעובדים ולעובדות הפקדות גבוהות מהרגיל לחיסכון הפנסיוני. ראשית, ההפקדות של המעסיק לסעיף התגמולים הוא בשיעור 7.5% מתוך המשכורת הקובעת, שכוללת לצד שכר הבסיס גם את השעות הנוספות (כולל שעות עבודה בימי העבודה השבועיים ובחגים) ואת דמי ההבראה. כמו כן מחויבים המעסיקים להפקיד לחיסכון הפנסיוני של עובדות ועובדי ניקיון 5% מתוך התשלום עבור הנסיעות. לקופת הפיצויים ההפקדה של המעסיק היא בסך 8.33% משכר הבסיס ומדמי ההבראה, ועוד 6% מתוך התשלום עבור השעות הנוספות (וכן שעות העבודה בחגים ובימי המנוחה השבועיים). עוד כדאי לדעת כי בניגוד לעובדים אחרים שזכאים להפקדות פנסיוניות רק לאחר חצי שנת עבודה במקום מסוים, במקרה של חברת ניקיון למשרדים ההפקדה היא החל מיום העבודה הראשון. גם תנאי נוסף להפקדות אצל עובדים אחרים - גיל 21 ומעלה - לא תקף במקרה של עבודה בחברת ניקיון.

למה כדאי לבחור בחברת ניקיון עם רישיון בתוקף?

כשמחפשים חברה לצורך ניקיון משרדים בפתח תקווה ההמלצה היא לבחור אך ורק בחברות שמציגות רישיון בתוקף מטעם זרוע העבודה של משרד הכלכלה. רישיון זה מעיד כי החברה ממלאת את חובותיה בחור כלפי העובדים, ובפרט מפקידה לחיסכון הפנסיוני החשוב כל כך את מלוא הסכומים העדכניים. חברת "הראשון בניקיון" פועלת בהצלחה מאז 1994, ומקפידה במיוחד על מתן תנאים אופטימליים לכל עובד ועובדת בחברה.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם